Blog

Folyamat alapon 2. - Folyamatok és dokumentumok
Folyamat alapon 2. - Folyamatok és dokumentumok

A Folyamat alapon sorozat előző részében áttekintettük az ajánlatadási folyamatokhoz kapcsolódó egyes tevékenységeket és megvizsgáltuk, miért fontos folyamatok alapján felépítenünk ajánlatadási tevékenységeinket. Jelen bejegyzésben pedig a dokumentumok kezelését igyekszünk a folyamatok oldaláról bemutatni, mivel gyakorlatilag minden dokumentumhoz kapcsolódnia kell valamilyen ügyintézésnek - azaz üzleti folyamatnak.

Tovább
Folyamat alapon 1. - Ajánlatkezelés
Folyamat alapon 1. - Ajánlatkezelés

Új sorozatunk első részében az ajánlatkezelés folyamatát tekintjük át. Fontos felhívnunk a figyelmet, hogy a bemutatott folyamatok csupán egy lehetséges utat jelentenek, amit értelemszerűen módosítani, testre szabni lehet szükséges annak függvényében, hogy vállalkozásunkban pontosan hogyan végezzük ezt a tevékenységet. A lényeg, hogy lássuk: az ajánlatadás is folyamatokra épül és követhető, egységes tevékenységláncot érdemes felépíteni erre a célra is.

Tovább
Az egydimenziós mérések csapdái
Az egydimenziós mérések csapdái

A napokban robbant a hír, miszerint az amerikai Amazon óriásvállalat raktári dolgozóit, azok munkavégzését egy olyan rendszer figyeli folyamatosan, ami képes akár figyelmeztetéseket küldeni vagy munkaviszonyokat megszüntetni, akár teljesen automatikusan is. Mivel a rendszer kifejezetten a munkaidő és a szünetek figyelésére kihegyezve került bevezetésre, a dolgozók arról panaszkodnak, hogy már szükségleteiket sem merik munkaidőben elvégezni, nehogy a rendszer - érzékelve "léhaságukat" - megszüntesse munkaviszonyukat vagy figyelmeztetést kapjanak emiatt. 

Tovább
Adatvezérelt döntések - middleware nélkül nem megy
Adatvezérelt döntések - middleware nélkül nem megy

Az ipar 4.0 kifejezés az elmúlt években szinte minden ipari innováció kapcsán felmerült. Nagyjából ugyanez elmondható a digitalizáció és digitális transzformáció kifejezések kapcsán. Mindhárom kifejezés középpontjában - az automatizálás mellett - az adatok gyűjtése, értelmezése és az eredmények alklamazása áll, melyek alapján jobb, megalapozottabb üzleti döntések hozhatók.

Tovább
"Vezérigazgató úr, önnek ki a főnöke?" - a kulcsember probléma és megoldása

A vállalati és egyéb hierarchikus rendszereket áttekintve az a benyomásunk alakulhat ki, - egyébként jogosan - hogy a szervezet csúcsán helyet foglaló szereplők mondják ki az utolsó szót lényeges kérdésekben illetve hoznak meg bizonyos döntéseket. Természetesen anélkül, hogy abba - hivatalos értelemben - komolyabb beleszólása lenne bárkinek is. Csakhogy a gyakorlat mást mutat, mivel az egyes kulcspozíciókat elfoglaló, a hierarchia szintjein lejjebb lévők kezében is komoly befolyás koncentrálódhat, hiszen a saját szakterületüknek adott esetben ők lehetnek a legfőbb ismerői, döntési jogkörökkel rendelkezhetnek, ennélfogva tevékenységük egy részét akár a magasabb szintek bevonása, jóváhagyása nélkül is végezhetik. 

Tovább
Alma, zebra, ütvefúró
Alma, zebra, ütvefúró

Az élet minden területén igyekszünk a legjobb, vagy legalábbis számunkra legmegfelelőbb megoldásokat megtalálni. Legyen szó autó, ház, vagy éppen egy szoftver vásárlásáról. Ez természetes igény, ami teljesen érthető, ahogyan szintén logikusnak tűnik, hogy a megfelelő megoldást úgy választhatjuk ki, ha ismerjük az elérhető megoldásokat, lehetőségeinket. Ennek érdekében mit tehetünk? Össze kell hasonlítanunk a piacon elérhető termékeket, szolgáltatásokat! Erre a célra ma már számos eszköz áll rendelkezésünkre: online terméktesztek, összehasonlító oldalak, vagy akár a termékek gyártó általi leírása, állításai.

Tovább
"Nagypizzáér' megcsinálom"

Napjainkban egyre többen foglalkoznak legalább hobbiszinten programozással, kvázi szoftverfejlesztéssel. Az elérhető képzések köre folyamatosan bővül, ezek hozzáférhetősége pedig egyre szélesebb. Ennek megfelelően mostanra kialakult egy bizonyos programozói réteg, amely leginkább saját igényeit kielégítő alkalmazásokat, programokat ír, amikor ideje és energiája engedi. Ugyanakkor programozókra hatalmas igény van a munkaerőpiacon, így a munkaadók is versengenek a kiváló munkaerő megnyeréséért vagy megtartásáért...

Tovább
Szerződéskezelés felsőfokon - szerződések, folyamatok, adatok, teendők...
Szerződéskezelés felsőfokon - szerződések, folyamatok, adatok, teendők...

A szerződések kezelése minden cég életében meghatározó fontosságú, hiszen e dokumentumok tartalmazzák a leglényegesebb adatokat, teendőket, határidőket, amelyek ügyfeleink kiszolgálására vagy egyéb, "kötelező" tevékenységre vonatkoznak. Amennyiben szerződéseinket nem kezeljük megfelelően, úgy a bennük foglalt - általában igen fontos - vállalalások teljesülését kockáztatjuk.

Tovább
A testreszabott üzleti szoftverek szükségességéről
A testreszabott üzleti szoftverek szükségességéről

Minden vállalkozás más és más. Máshogy működnek, más koncepciók alapján végzik tevékenységüket, ennek megfelelően teljesen eltérő, egyedi igényeik lehetnek a működésüket támogató szoftverek tekintetében is. Vajon lehetséges olyan dobozos terméket találni a piacon, amely teljes körűen kiszolgálja az egyedi igényeket?

Tovább
Cégszervezés rendszerszinten II. rész
Cégszervezés rendszerszinten II. rész

A következőkben néhány konkrét, alapvető cégműködés tervezési tevékenységről értekezünk, hiszen ahogy előző bejegyzésünkben kifejtettük, a jól működő, sikeres vállalkozás alapja a tervezett, később optimalizált működés kialakítása és fenntartása.
Kezdjük tehát az alapokkal, és vegyük szemügyre az operatív működést, jelenleg nem a szakmai kivitelezésre, hanem az ügyvitelre fókuszálva!

Tovább
Cégszervezés rendszerszinten
Cégszervezés rendszerszinten

Miért fontos, hogy cégünket szervezetten, rendszerekben gondolkodva működtessük? Hogyan tarthatjuk meg ügyfeleinket, ahelyett, hogy a konkurenciával harcolnánk értük? Mitől lesz igazán elégedett ügyfelünk és hogyan tarthatjuk fenn elégedettségét hosszú távon is? Erről szól mai bejegyzésünk.

Tovább
Újabb béremelések 2018-ban?! 3 tipp a helyzet kezelésére.
Újabb béremelések 2018-ban?! 3 tipp a helyzet kezelésére.

Még alig múltak el az ünnepek, máris több vezető portál cikkez arról, hogy a tavalyi után az idei évben is béremelések várhatóak. Cégvezetőként mit gondolsz, amikor e híreket olvasod? Lehet, van költséghatékonyabb megoldás is? Olvasd el bejegyzésünket és ismerd meg tippjeinket a helyzet kezelésére!

Tovább
5 jó ok, hogy automatizáld dokumentum orientált folyamataid
5 jó ok, hogy automatizáld dokumentum orientált folyamataid

Szerencsére mára igen sok szervezetnek sikerült túllépnie a papír vezérelte folyamatok széleskörű alkalmazásán. Természetesen e folyamat - utóbb már digitális transzformáció néven - még mindig tart, viszont már látszik, hogy sok vállalkozás felismerte milyen előnyökkel jár a papír alapú ügyintézés modernizálása.  De miért is lesz egy folyamat dokumentum vezérelt? Erről és ezen folyamatok automatizálásáról szól bejegyzésünk.

Tovább
Számlázz.hu és xFLOWer - automatizált számlázás!
Számlázz.hu és xFLOWer - automatizált számlázás!


Ha egyetlen tevékenységet kellene említenünk, ami teljesen biztosan minden cég életében megjelenik, az egyértelműen a számlázás lenne. A jogi környezet honi fejlődése ma már lehetővé teszi elektronikus és online számlázószoftverek használatát (bár a papír alapú számlázás még mindig igen elterjedt) így lehetőségünk nyílt számlázásunkat is elektronikusan, akár online kezelni. Csakhogy az egyes számlák manuális kiállítása, küldése, után követése ettől még ugyanúgy időrabló, "felesleges" tevékenységek maradtak. Ezt felismerve - és ügyfeleink igényeire válaszul - megteremtettük az összeköttetést a Számlázz.hu és az xFLOWer workflow rendszer között - így a számlázás folyamata már akár teljességében is automatizálhatóvá vált!

Tovább
Egy rendszer sem képes mindenre!
Egy rendszer sem képes mindenre!

Az évek során több, kisebb – nagyobb informatikai rendszer esetében is megfigyelhetővé vált az üzenet miszerint „a mi termékünk mindent elvégez, ne vásárolj testreszabott vagy egyedi megoldást”. Ez amellett, hogy szép ígéret és nemes cél, a gyakorlatban nem megvalósítható – vagy csak fájdalmas kompromisszumok árán. Ez természetesen nem kedvez sem a felhasználóknak, sem az adott rendszer megítélésének. Jelen bejegyzésünkben a felhasználók számára szeretnénk segítséget nyújtani új rendszerei kiválasztásához vagy meglévő rendszerei „felturbózására”.

Tovább
Automatizálással a munkaerőhiány ellen
Automatizálással a munkaerőhiány ellen

A médiában szinte napi gyakorisággal jelenik meg egy újabb ágazat, ahol a legnagyobb problémát és növekedési gátat a munkaerőhiány jelenti. Politikusok, szakértők, cégtulajdonosok igyekeznek valamilyen megoldást találni a helyzetre, az azonban már most látszik, hogy rövidtávon nincs kellő hatékonyságú gyógyír a kialakult helyzet kezelésére. Lehet, hogy néhány területen nincs is szükség munkaerőre, újabb kollégák felvételére?

Tovább
Dokumentumkezelés: érdemes újragondolni
Dokumentumkezelés: érdemes újragondolni

Nemzetközi felmérések alapján bebizonyosodott, hogy a dokumentumkezelésnek mekkora szerepe lehet a vállalat eredményességében. Több felmérés eredményei alapján is kijelenthető, hogy a dokumentumok kezelése olyan feladat, ami önmagában talán nem teremt hozzáadott értéket, ugyanakkor, ha nem megfelelő rendszert alkalmazunk erre a feladatra, komoly veszteségek érhetnek minket. De lássuk a számokat, tényeket!

 
Tovább
Komplex, B2B értékesítési folyamatok kezelése

Magas hozzáadott értékű, összetett termék vagy szolgáltatás értékesítése esetében általában hosszabb, összetettebb értékesítési ciklus - és ennek megfelelően ugyanilyen értékesítési folyamat - szükséges a sikeres zárás eléréséhez. Mivel ilyen típusú értékesítés többnyire vállalkozások között zajlik, így jelen posztunkban ilyen, B2B típusú értékesítési folyamatok kezelésére fókuszálunk.

Tovább
Facebook, Google: 100 millió dolláros csalás – megelőzhető lett volna?

A napokban számolt be róla a Fortune, hogy a Google és a Facebook is bedőlt egy hatalmas csalásnak, aminek következtében összesen 100 millió dollárt csaltak ki tőlük. Az eset kapcsán három fontos tényre szeretnénk rávilágítani:

  1. nem csak a tech-cégóriások, de bármely vállalkozás sérülékeny és célpont lehet e tekintetben;
  2. a számlák befogadását érintő, folyamatszintű hibák okozhatták az átverés sikerességét;
  3. az ilyen jellegű támadásokat egy jól működő folyamatkezelő (workflow) rendszer nagy eséllyel megakadályozhatja.

Hazánkban az ilyen rendszerek elterjedtsége sajnos globális és európai összehasonlításban is rendkívül alacsony.

Tovább
Hogyan válasszunk ticketing rendszert? A 6 legfontosabb szempont
Hogyan válasszunk ticketing rendszert? A 6 legfontosabb szempont

Gyakran felmerülő kérdés, hogy pontosan milyen szempontok mentén célszerű ticketing rendszert választani? Ezen igény kielégításáre csokorba szedtük a megközelítésünkben illetve a gyakorlaban tapasztaltak alapján legfontosabb aspektusokat, amelyeket mindenképpen érdemes és célszerű figyelembe venni ticketing rendszer váalsztása esetén.

Tovább
Soron kívül: Átlátod szolgáltatásaidat?

Mai bejegyzésünkben kilépünk az Így tedd rendbe a céged sorozatunk kereteiből és megvizsgáljuk a szolgáltatások kivitelezését, a rendszeresen végzendő, akár külső helyszíni munkák átláthatóvá tételét is

Tovább
Karácsonyi hajrá káosz nélkül

Rendhagyó posztunkban ma olyan megoldást mutatunk be, ami a nagyban megnövekedett ügyféligények - garanciális igény, csere, panasz, reklamáció - kezelését teszi lehetővé úgy, hogy a cég erőforrásait ne merítse ki a megnövekedett kommunikációs teher.

Tovább
Így tedd rendbe a napi működést VI. - A kifizetések biztosítása

Mi lehet rosszabb annál, mint mikor cégvezetőként átéljük, hogy bár szerződés szerint, megfelelően teljesítettünk, kiállított számlánkat mégsem fizeti ki ügyfelünk? Vagy éppen késedelmesen, esetleg nem megfelelő teljesítésre hivatkozva igyekszik a kialkudott árat csökkenteni, vagy akár a fizetést elkerülni? Minderre megoldás lehet, ha minden teljesítésünket dokumentáljuk és jóváhagyatjuk ügyfeleinkkel, partnereinkkel.

Tovább
Így tedd rendbe a napi működést V. -

A mai témánk első ránézésre nem egyértelműen kapcsolódik jelen sorozat tematikájához. Azonban ha kicsit mögé nézünk az eseményeknek (vagy értékesítési adatoknak) és megpróbáljuk megfejteni, hogy mi lehet az oka annak ,ha vevőink csak egyszer vásárolnak, akkor jó eséllyel kétféle oka lehet annak, ha másodjára már nem minket választanak.

Tovább
Így tedd rendbe céged napi működést IV. - Rend az értékesítésben, rend a teljesítésben: az operatív CRM

"Így tedd rendbe céged napi működését" sorozatunk eddigi részeiben már körüljártunk néhány ügyviteli szempontból is igen fontos kérdést, és megvizsgáltuk, hogy hogyan lehet hatékonyabban működtetni a cég operatív folyamatainak bizonyos részeit. Mai posztunkban az értékesítést és a már értékesített projektek kivitelezését vesszük górcső alá, hiszen bármilyen jól is működjön egy vállalkozás ügyviteli szempontból, az üzleti oldal gerincét mégiscsak az értékesítés, a vevők elégedettsége és a cég ebből származó hírneve jelenti.

Tovább
Így tedd rendbe a céged napi működését III. - Hagyd jóvá vagy utasítsd el - de ne állítsd le!

Az operatív döntések meghatározzák a cég működését. Minden, a napi munka során felmerülő kérdéssel kapcsolatban valamilyen döntést kell hozni, hogy egy adott munkafolyamat tovább haladhasson. Lehetnek ezek "kis" dolgok is, például, ha elfogy valamilyen alapanyag, akkor a munka folytatásához be kell szerezni belőle és azután folytatható csak az adott munkafolyamat.

Tovább
Az üzleti folyamatokról bővebben I. - Mi a folyamat?

Előző posztunkban áttekintettük a folyamatok kialakulását és fejlődésük rövid történetét. 

Mai bejegyzésünk egy hét részes sorozat első része, ami azzal a céllal jött létre, hogy lépésről lépésre rálátást biztosítson az üzleti folyamatokra az alapoktól egészen a kifinomult, komoly technológiai hátteret igénylő megoldásokig. Lássuk először, hogy hogyan érdemes értelmezni az üzleti folyamat fogalmát!

Tovább
A folyamatok világa - bevezetés

Talán hihetetlennek tűnik, de termelési és egyéb gazdálkodási területeken már a 18. század közepétől kezdve írásos nyomok maradtak fenn az akkori folyamatok alkalmazásáról. Természetesen ezek a források nem konkrét, lépésekre bontott – főleg nem üzleti – folyamatokat írnak körül, hanem inkább különféle leírások egyes összetett tevékenységek (úgymint a gabona aratása és tárolása, a borkészítés, szerszám és eszközkészítés vagy a húsok tartósítása) esetén alkalmazott eljárásokról.

Tovább