Blog

Facebook, Google: 100 millió dolláros csalás – megelőzhető lett volna?

A napokban számolt be róla a Fortune, hogy a Google és a Facebook is bedőlt egy hatalmas csalásnak, aminek következtében összesen 100 millió dollárt csaltak ki tőlük. Az eset kapcsán három fontos tényre szeretnénk rávilágítani:

  1. nem csak a tech-cégóriások, de bármely vállalkozás sérülékeny és célpont lehet e tekintetben;
  2. a számlák befogadását érintő, folyamatszintű hibák okozhatták az átverés sikerességét;
  3. az ilyen jellegű támadásokat egy jól működő folyamatkezelő (workflow) rendszer nagy eséllyel megakadályozhatja.

Hazánkban az ilyen rendszerek elterjedtsége sajnos globális és európai összehasonlításban is rendkívül alacsony.

Tovább
Hogyan válasszunk ticketing rendszert? A 6 legfontosabb szempont

Gyakran felmerülő kérdés, hogy pontosan milyen szempontok mentén célszerű ticketing rendszert választani? Ezen igény kielégításáre csokorba szedtük a megközelítésünkben illetve a gyakorlaban tapasztaltak alapján legfontosabb aspektusokat, amelyeket mindenképpen érdemes és célszerű figyelembe venni ticketing rendszer váalsztása esetén.

Tovább
Soron kívül: Átlátod szolgáltatásaidat?

Mai bejegyzésünkben kilépünk az Így tedd rendbe a céged sorozatunk kereteiből és megvizsgáljuk a szolgáltatások kivitelezését, a rendszeresen végzendő, akár külső helyszíni munkák átláthatóvá tételét is

Tovább
Karácsonyi hajrá káosz nélkül

Rendhagyó posztunkban ma olyan megoldást mutatunk be, ami a nagyban megnövekedett ügyféligények - garanciális igény, csere, panasz, reklamáció - kezelését teszi lehetővé úgy, hogy a cég erőforrásait ne merítse ki a megnövekedett kommunikációs teher.

Tovább
Így tedd rendbe a napi működést VI. - A kifizetések biztosítása

Mi lehet rosszabb annál, mint mikor cégvezetőként átéljük, hogy bár szerződés szerint, megfelelően teljesítettünk, kiállított számlánkat mégsem fizeti ki ügyfelünk? Vagy éppen késedelmesen, esetleg nem megfelelő teljesítésre hivatkozva igyekszik a kialkudott árat csökkenteni, vagy akár a fizetést elkerülni? Minderre megoldás lehet, ha minden teljesítésünket dokumentáljuk és jóváhagyatjuk ügyfeleinkkel, partnereinkkel.

Tovább
Így tedd rendbe céged napi működést IV. - Rend az értékesítésben, rend a teljesítésben: az operatív CRM

"Így tedd rendbe céged napi működését" sorozatunk eddigi részeiben már körüljártunk néhány ügyviteli szempontból is igen fontos kérdést, és megvizsgáltuk, hogy hogyan lehet hatékonyabban működtetni a cég operatív folyamatainak bizonyos részeit. Mai posztunkban az értékesítést és a már értékesített projektek kivitelezését vesszük górcső alá, hiszen bármilyen jól is működjön egy vállalkozás ügyviteli szempontból, az üzleti oldal gerincét mégiscsak az értékesítés, a vevők elégedettsége és a cég ebből származó hírneve jelenti.

Tovább
Így tedd rendbe a céged napi működését III. - Hagyd jóvá vagy utasítsd el - de ne állítsd le!

Az operatív döntések meghatározzák a cég működését. Minden, a napi munka során felmerülő kérdéssel kapcsolatban valamilyen döntést kell hozni, hogy egy adott munkafolyamat tovább haladhasson. Lehetnek ezek "kis" dolgok is, például, ha elfogy valamilyen alapanyag, akkor a munka folytatásához be kell szerezni belőle és azután folytatható csak az adott munkafolyamat.

Tovább
Az üzleti folyamatokról bővebben I. - Mi a folyamat?

Előző posztunkban áttekintettük a folyamatok kialakulását és fejlődésük rövid történetét. 

Mai bejegyzésünk egy hét részes sorozat első része, ami azzal a céllal jött létre, hogy lépésről lépésre rálátást biztosítson az üzleti folyamatokra az alapoktól egészen a kifinomult, komoly technológiai hátteret igénylő megoldásokig. 

Tovább
A folyamatok világa - bevezetés

Talán hihetetlennek tűnik, de termelési és egyéb gazdálkodási területeken már a 18. század közepétől kezdve írásos nyomok maradtak fenn az akkori folyamatok alkalmazásáról. Természetesen ezek a források nem konkrét, lépésekre bontott – főleg nem üzleti – folyamatokat írnak körül, hanem inkább különféle leírások egyes összetett tevékenységek (úgymint a gabona aratása és tárolása, a borkészítés, szerszám és eszközkészítés vagy a húsok tartósítása) esetén alkalmazott eljárásokról.

Tovább