folyamatszerkesztő

Üzleti folyamatok kialakítása, módosítása

Az xFLOWer workflow megoldás keretrendszerként funkcionál. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a rendszerben bármilyen üzleti folyamat leképezhető, a rendszer alkalmazkodik a cégműködéshez. Ezeket a folyamatokat a bevezetési projektek során alakítjuk ki, ugyanakkor számos esetben szükséges lehet a létrehozott folyamatok módosítása vagy éppen új folyamatok hozzáadása is. Mindez grafikus felületen történik, programozói tudás nem szükséges a folyamatszerkesztő használatához. Természetesen komplexebb adatbázis-műveletek, összetett automatizációk esetében minimális kódhasználat szükséges lehet, ugyanakkor a folyamatfejlesztés egésze megtörténhet a grafikus felületen. Itt elemi lépésekből építhetjük fel a szükséges üzleti folyamatot. A végeredmény egy olyan folyamatábra, amelynek minden lépéséhez hozzárendeltük a megfelelő felelősöket, dokumentumokat, adatokat és így tovább. Amikor az elkészült ábrát elmentjük, akkor az egy valós, működő alkalmazásként jelenik meg az xFLOWer-ben és akár azonnal használatba is vehető. Módosítás esetében ugyanez igaz: a folyamatábra – módosítások megjelenhetnek azonnal a működő alkalmazásban vagy időzíthetők szükség szerint. 

Az xFLOWer folyamatszerkesztő eszközzel (Activedit) nem csak felgyorsul a folyamatok fejlesztése, hanem szélesebb körben is elérhetővé válik. Mivel nem szükséges sem az IT osztály, sem külső beszállító bevonása a folyamatok fejlesztésébe, akár minden szervezeti egység saját maga kezelheti üzleti folyamatait. 

A folyamatok szerkesztése természetesen csak megfelelő jogosultságok birtokában lehetséges, így az ügyintézők még véletlenül sem módosíthatják a folyamatokat.

Előnyök

Folyamatok kezelése házon belül

A grafikus folyamatszerkesztővel jelentősen bővíthető azok köre, akik a folyamatok kialakításában, implementációjában részt vesznek. Az egyszer szervezeti egységek vezetői és menedzserei szakterülettől függetlenül kialakíthatják saját folyamataikat anélkül, hogy a szállítóra vagy az IT osztályra lennének utalva. Hosszabb távon is érdemes olyan kollégákat képezni, akik akár a vállalat összes folyamatát kezelik xFLOWer-ben, vagy éppen szervezeti egységenként szakterületi folyamatgazdákat kinevezni, akik az adott szakterület minden folyamatáért felelősek, fejlesztik, módosítják, karbantartják ezeket. Így a rendszer rugalmasan, alacsony ráfordítás mellett képes alkalmazkodni a változó igényekhez vagy az üzleti környezet változásaihoz.

Űrlapok, dokumentumok, adatok

Az xFLOWer Folyamatszerkesztővel kialakíthatók a folyamatok során szükséges adatok bevitelére szolgáló űrlapok, tetszőleges mezőtípusok és szinte korlátlan számú adatmező használatával. Űrlapokat nem csak adatbevitelre, hanem akár adatellenőrzésre vagy akár jóváhagyások kezelésére is használhatjuk. Az űrlapokon checkboxok és rádiógombok elhelyezésével akár az adott folyamat továbblépési irányát is megadhatjuk. Az űrlapok így szervesen kapcsolódnak az üzleti folyamatokhoz a rendszeren belül.
A folyamatok során a szükséges dokumentumok mindig rendelkezésre kell, hogy álljanak, olvashatók, akár szerkeszthetők. Általánosságban az előzetesen bevitt űrlapadatok alapján készít automatikusan dokumentumokat a rendszer, de természetesen bármilyen szabványos adatforrásból képes kinyerni a dokumentumhoz szükséges adatokat. A folyamatszerkesztőben megadhatjuk, hogy a folyamat mely pontján vagy milyen döntés után generáljon automatikusan dokumentumokat az xFLOWer az előzetesen felvitt sablonokból. Ezeket szintén a Folyamatszerkesztőben adhatjuk folyamatábránkhoz.

Komplex automatizációk

Szinte az egyetlen eset, amikor kódot (SQL kódot) szükséges használnunk az xFLOWer folyamatszerkesztőjében a komplex automatizációk kialakítása. Azaz például ha szeretnénk, hogy a rendszer automatikusan kiválogasson bizonyos feltételeknek megfelelő ügyfelet majd küldjön számukra emailt vagy SMS-t és utána dolgozza fel a válaszokat, akkor valószínűleg szükség lesz néhány sor SQL kódra. Ha viszont csak szeretnénk egy emailt automatikusan kiküldeni a folyamat során, vagy szeretnénk, hogy egy adott döntést a rendszer hozzon meg egyszerű feltételek alapján, akkor nem lesz szükség SQL-re, hanem az xFLOWer beépített automatizmusait használva a folyamatszerkesztő felületén grafikusan alakíthatjuk ki ezeket.

Gyors módosítás és implementáció

xFLOWer folyamatszerkesztővel nem szükséges IT projektet generálni a folyamatok módosításához és implementációjához. A folyamatgazdák maguk is képesek új folyamatokat létrehozni, meglévőket módosítani és akár azonnal implementálni azokat. Ugyanakkor a rendszerben lehetőség van különféle – mint például sandbox, teszt, UAT, stb. – környezetek alkalmazására is, így a létrehozott vagy módosított folyamatok kipróbálhatók, tesztelhetők anélkül, hogy az éles működésbe beleavatkoznánk a végleges verzió elkészülte előtt.

Low coding

Egyre nagyobb az igény arra, hogy egy informatikai eszközöket ne szoftverfejlesztőknek, tervezőknek, programozóknak kelljen létrehoznia. 
Egy-egy informatikai projekt bevezetésének ma az a legnagyobb buktatója, hogy szoftverfejlesztőkkel akarunk üzleti folyamatokat megértetni. Lássuk be, sok esetben nem párosol egy programozói tudás azzal a képességgel, hogy optimalizálni tudjon egy HR beléptetési, egy értékesítési vagy egy számlakezelési folyamatot. Emiatt egyre nagyobb az elvárás arra, hogy üzleti elemzők azonnal működő szoftvereket tudjanak létrehozni, anélkül, hogy akár 1 sor programot kellene írniuk.   

xFLOWer erre ad lehetőséget: rajzolással, draganddrop-ozással, paraméterezéssel működő szoftvereket lehet építeni, gyorsan / hatékonyan.

Folyamatok a folyamatgazdáknál

A legtöbb szervezeti egységben dolgozik olyan kolléga, aki ismeri az adott terület folyamatait – ők a folyamatgazdák. Folyamatszerkesztő eszköz nélkül az üzleti folyamatok definícióit az IT osztály felé szükséges továbbítani, akik egy új projekt keretein belül leprogramozzák a szükséges módosításokat. Ez idő, költség és erőforrásigényes feladat, ami drágítja és lassítja az új folyamatok implementációját. Ezzel szemben az xFLOWer folyamatszerkesztő lehetővé teszi, hogy a folyamatgazdák saját maguk akár azonnal módosítsák az üzleti folyamatokat, természetesen megfelelő jogosultság mellett. Így folyamatok módosítása könnyebb, gyorsabb és költséghatékonyabb is.

Lorem ipsum dolor sit amet makbet dükben incsom du a haventuritom.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam eget viverra nibh, ut facilisis arcu. Sed vehicula consectetur ante ut molestie. Aliquam euismod nunc quis consequat luctus. Morbi eu congue sem, id varius mi. Donec placerat feugiat leo, sed fermentum nibh. Proin non elit vel nisl tristique lacinia. Nulla varius est et odio vestibum. quis mollis dui mattis. Sed tristique varius purus fermentum rutrum. Pellentesque augue lacus, pellentesque sit amet.

Lorem ipsum dolor sit amet makbet dükben incsom du a haventuritom.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam eget viverra nibh, ut facilisis arcu. Sed vehicula consectetur ante ut molestie. Aliquam euismod nunc quis consequat luctus. Morbi eu congue sem, id varius mi. Donec placerat feugiat leo, sed fermentum nibh. Proin non elit vel nisl tristique lacinia. Nulla varius est et odio vestibum. quis mollis dui mattis. Sed tristique varius purus fermentum rutrum. Pellentesque augue lacus, pellentesque sit amet.

VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT!

    Felhasználási esetek

    Kárbejelentések kezelése Workflow-val

    Ügyfelünk Magyarország egyik meghatározó biztosítótársasága. Lakásbiztosításra szerződött ügyfeleik számára assistance szolgáltatást is kínálnak a klasszikus biztosítási szolgáltatásokon túlmenően; azaz ha például egy ügyfélnél valamilyen káresemény történik, akkor a biztosító azonnal intézkedik a kár elhárítása érdekében.

    Elolvasom