TELEKOMMUNIKÁCIÓ

Változó üzleti környezet

A telekommunikációs szektor üzleti környezetét elsősorban a gyors, radikális változások határozzák meg. E változások érinthetik a technológia, piacszerkezet, vásárlók és szabályzók körét is, így nem mindegy, hogy a szektor vállalatai milyen gyorsan és hatékonyan képesek alkalmazkodni e változásokhoz. Az xFLOWer-rel nem csupán egy passzívabb, a változásokat követő operatív működés alakítható ki, hanem az említett változások élére is állhatunk a digitális térben. 

Milyen kihívásokra kínál megoldást az xFLOWer?
  • A nehézkesen működő örökölt rendszerek csökkentik a szervezet agilitását
  • Növekvő vásárlói igény digitális ügyintézésre, szolgáltatásokra
  • Digitális dokumentumkezelés, akár hiteles dokumentumokkal is
Örökölt rendszerek és BPM

Az xFLOWer integrációs képességei lehetővé teszik az örökölt rendszerek adatbázis-szintű összekötését (integrációját) ezáltal minden, az eddig különféle rendszereken keresztül elérhető adatot megjeleníthetünk egyetlen képernyőn és elvégezhetjük a szükséges feladatokat. Ehhez az xFLOWer-ben teljesen szabadon építhetők fel képernyők, űrlapok, interface-ek, így nem szükséges az egyes rendszerek közötti adatmásolás, többszörös belépés vagy éppen elavult felületek használata.

Ugyanígy a folyamatok részleges vagy teljes automatizációja is megvalósítható: xFLOWer-rel döntések, dokumentumok, jóváhagyások, adattovábbítás, lekérdezés is automatizálható, időzíthető akár több különböző adatbázisból származó adatok felhasználásával is.

Előnyök

Ügyfélszolgálati folyamatok

Az xFLOWer folyamat alapon teszi lehetővé a teljes ügyfél – életciklus követését, középpontba helyezve az ügyfélkapcsolatokat és az ügyfelekkel történt interakciókat. A rendszerben pontosan követhető az ügyfél-életciklus minden fázisa, szabadon meghatározható értékesítési, szerződéskötési és ügyfél megtartási folyamatok segítségével.

Az értékesítési szervezet munkája ennek köszönhetően nyomon követhető és tervezhető, valamint minden értékesítési projekt kivitelezése egységesen, rövid határidőkkel lehetséges. A rendszer további funkciókkal bővíthető a marketing illetve a projektmenedzsment támogatására egyaránt.

Back office folyamatok

Az xFLOWer folyamatkezelő motorja az ügyfélkapcsolatok hatékony, folyamatszintű kezelését támogatja back-office oldalról is. A rendszer működésének alapja az ügyfélcentrikus szemléleten alapuló folyamat kialakítás, ahol az egyes ügyfelekhez tartozó értékesítési valamint egyéb szolgáltatási feladatok kerülnek rögzítésre a teljesítéshez szükséges eszköz és munkaerő – igényekkel.

Az xFLOWer komplex megoldást nyújt a szolgáltatási ügymenet és tranzakciók ügyfélközpontú kezelésére így gyorsan és hatékonyan ugyanakkor precízen és a kellő körültekintéssel kerülhetnek kivitelezésre a feladatok.

Dokumentumkezelés

Sokak számára a dokumentumkezelés egy file manager-hez hasonló felületet jelent, ahol fastruktúrába szervezve elérhetőek a szkennelt dokumentumok és a word file-ok.

xFLOWer dokumentumkezelő modulja ennél sokkal többet nyújt. Egyrészt dokumentumként értelmez minden digitálisan értelmezhető anyagot, így akár egy telefonbeszélgetés eredménye (hang file), egy SMS vagy is e-aktába csomagolt digitálisan aláírt számla is azonos módon kezelhető. 

Legfontosabb, hogy a dokumentumok nem önmagukban, hanem minden esetben üzleti munkafolyamatok mentén keletkeznek, az workflow-k vezérlik az elintézési, tárolási archiválási, jóváhagyási, előállítási, törlési, indexelési folyamataikat is. A dokumentumokhoz kapcsolódó munkafolyamatok során állnak elő azok az keresési információk, amelyek során később minden megtalálható, ennek eredménye az, hogy nem csak 1-1 fastruktúra levelén, hanem komplex címke mátrix alapján tesz a folyamatmotor és dokumentumtárból minden elérhetővé. 

Pl.: egy dokumentumra ragasztott címkék: Plastic Kft, szerződés, lejárat dátuma 2020. január, Szigorúan titkos, Irattár: A polc / 19-es dosszié, VIP ügyfelek, pénzügy, beruházás, állandó beszállító, rendelési érték: >1M EUR

CRM rendszer a telekommunikációs szektorban

360 fokos ügyfélnézet

  • Front end, akár más rendszerekből származó adatokkal is
  • Különféle törzsadatok, pl. szerződés, épület, ügyfél adatai, pénzügyi adatok, ajánlatok, stb.
  • Statikus ügyféladat-összegzés
  • Middleware – folyamat automatizálás különféle rendszerek összekapcsolásával
xFLOWer a telekommunikációs szektorban

Telko folyamat példák

  • Ügyfélszolgálat
  • Onboarding
  • Értékesítés folyamatai
  • Munkalapok kezelése
  • Szerződések kezelése
  • Bekötés folyamata
  • Beruházási folyamatok
  • Kártya csere
  • Letiltás
  • Panaszbejelentés (szolgáltatás, számla)
  • Middleware, adattranszformáció
  • Printhouse
  • Jóváírás
  • Ügyfélmegtartás
  • Konkurencia kezelés 
  • Szolgáltatáscsomagok (net + mobil + TV + extrák) 
  • Időpontegyeztetés
Projekt menedzsment szoftver

Kintlévőségek kezelése

Távközlési területen folyamatos és jellemző a “tartozó” ügyfelek magas száma. xFLOWer tökéletesen alkalmas arra, hogy ezt a kintlévőségkezelési folyamatot támogassa. Íme, egy egyszerűsített folyamat:

  • xFLOWer emberi közreműködés leválogatja az ERP rendszerből a 30-napnál régebbi tartozásokat és
  • elindít minden ügyfélhez egy kintlévőség folyamatot
  • a folyamat magától dönt, eltérő irányba megy tovább VIP / nyitott panasszal rendelkező / ismert műszaki problémás területen lévő ügyfél / rendszeres tartozó / magán / céges tartozás esetén
  • A rendszer automatikusan csatornát választ (VIP -> telefon + ügyfélmenedzser,  többiek e-mail / sms / posta levél)
  • Egy párhuzamos ágon elindul egy szolgáltatás korlátozás folyamat (pl.: net sebesség csökken)
  • Az adott ügy 15 napig alszik, majd magától felébred és folytatódik 
Beruházási folyamatok

Beruházási folyamatok

Távközlési területen rendszeres a nagyobb építőipari beruházásokat támogató projekt. Pl. egy új lakóparkban szükséges internet, riasztó + beléptetőrendszer, telefónia, kábel TV, okos otthon stb.
Egy-egy ilyen beruházás elnyerése is hatalmas feladat. Nem csak sales tevékenység, hanem rengeteg műszaki feladat, erőforrástervezés / megtérülésszámítás, alvállalkozók bevonása és hasonló tevékenységek tömegét kell projektszerűen, de alapvetően beruházási workflow-ként kezelni.

Egy elnyert projekt megvalósítása még komolyabb feladat, hisz a rengeteg belsős / külsős munkatárs / cég koordinálása óriása feladat, ráadásul ezek a projektek sok esetben komoly határidőkhöz kötbérhez kötöttek.

xFLOWer a feladatok / részfeladatok végrehajtásának koordinálásban segít. xFLOWer nem egy tervezőeszköz, amiben „csak” gant-diagrammokat rajzolunk, hanem a feladatkezelő rendszer, ami azonnal jelez, ha valaki vagy valami nem teljesít.

xFLOWer outage folyamatok

Leállások (outage)

Ami elromolhat, az el is romlik. Egy távközlési cégnél meg nagyon sok minden elromolhat.

xFLOWer outage folyamatok a leállásokkal kapcsolatos nyilvántartásokban,  kommunikációban tudnak segíteni. Amennyiben a különböző nyilvántartási rendszerek megfelelően össze vannak kötve (pl. xFLOWer segítséggel), akkor egy ügyfélről megmondható, hogy érintett-e éppen egy műszaki problémában van sem.
Ha ez az infó egyértelműen rendelkezésre áll, akkor már a hangmenüben (IVR) is automatikus tájékoztató ágra lehet küldeni a telefonálót, egy későbbi panasznál automatikusan lehet jóváírást alkalmazni vagy egy nagyobb leállásnál kedvezményt (jóváírás, kedvezménykupon, stb.) alkalmazni. 

 

VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT!

    Felhasználási esetek

    Kárbejelentések kezelése Workflow-val

    Ügyfelünk Magyarország egyik meghatározó biztosítótársasága. Lakásbiztosításra szerződött ügyfeleik számára assistance szolgáltatást is kínálnak a klasszikus biztosítási szolgáltatásokon túlmenően; azaz ha például egy ügyfélnél valamilyen káresemény történik, akkor a biztosító azonnal intézkedik a kár elhárítása érdekében.

    Elolvasom