dandelion middleware 2

middleware funkciók

A middleware-ről

 A middleware egy olyan szoftverréteg, ami összekapcsolja meglévő rendszereket a kialakított üzleti folyamatok mentén. Azaz egy “köztes” szoftver, ami a többi program közötti kapcsolatot teremti meg, így segít automatizálni egy sor, addig manuálisan végzett feladatot, amiket csak több rendszerben lehet elvégezni. Ennek megfelelően rengeteg munkaidőt spórol a cég számára, miközben gyorsan és hibamentesen végzi el a rábízott feladatokat. A lényeg azonban, hogy egy kellően robosztus middleware megoldás nagymértékben támogatja az üzleti folyamatok elvégzését, és lehetőséget teremt a kizárólag rendszerek közötti (M2M) automatizáció kialakítására is. Így rengeteg olyan feladat akár teljesen automatizálható, amelyet korábban – akár részben vagy egészben – kollégák végeztek. Mindemellett kiemelten lényeges, hogy amennyiben már vannak meglévő IT rendszerek, de azok valamilyen okból már nem teljesen felelnek meg igényeknek, úgy ezeket nem szükséges lecserélni, hogy egy integrált megoldás váljon elérhetővé. A middleware egyrészt összeköti a meglévő rendszereket, másrészt kezeli – a benne foglalt workflow megoldás segítségével – az üzleti logikát, azaz az üzleti folyamatokat is továbbá akár egy teljesen egységes felhasználói felületet biztosíthat több eltérő rendszer összekötése esetén is. 

Előnyök

Miért szükséges?

Előfordult már, hogy szükség volt valamilyen üzleti adatra, ami egy másik rendszerben volt megtalálható, mint ahol használni kellett volna? Töltött már órákat Excelben vagy egyéb eszközökben tárolt adatok másolásával, formázásával, esetleg az adatok többszöri manuális bevitelével? Ezeket oldja meg emberi erőforrás helyett akár teljesen automatikusan a middleware, sőt még az adatok mozgatását, feldolgozását is elvégzi több rendszer között!

Megvalósítás

A middleware bevezetésének lelkét az üzleti folyamatok pontos definíciója jelenti, hiszen így derül ki, hogy pontosan mikor, hol, kinek, milyen adatra van szüksége; és így az is, hogy hogyan érdemes felépíteni middleware eszközt. A szoftver bevezetése ezt követően már IT feladat, amit a beszállítónak kell megvalósítania – lehetőleg gyorsan, alacsony költség és minimális hiba mellett. Természetesen minden esetben egyedileg, testreszabottan kerül bevezetésre middleware megoldás, ami teljes mértékben alkalmazkodik a vállalat igényeihez.

Üzleti előnyök

Az értékes munkaidőből órák telhetnek el akár napi szinten is adatok rendezgetésével, másolásával, vagy ha volt már olyan helyzet, hogy egy munkatárs belefáradt az adatok mozgatásába és az adminisztrációba, akkor egyértelműen middleware a megoldás, hogy alacsonyabb költség mellett, gyorsabban és pontosabban valósuljanak meg ezek az unalmas, monoton, ám annál fontosabb feladatok.

Költségkímélés middleware-el

A vállalatok operatív költségeinek nagyrészét a bérköltség jelenti, legyen szó termelő, szolgáltató vagy más területen működő szervezetről. Így a munkaidő mérhető, pénzben is kifejezhető értéket képvisel. A különféle adminisztratív feladatok elvégzése nem értékteremtő, ugyanakkor az értékes munkaidőt rá kell szánni. Éves szinten az adminisztráció nagy szervezet esetében százmilliós munkaerőköltséget is jelenthet, nem beszélve a monoton, unalmas adminisztratív feladatok mentálisan is megterhelő jellegéről. Különösen az értékesítési, marketing és egyéb kreatív szakmákban tevékenykedőket frusztrálja a kötelező adminisztráció, így nem csupán nagy költséget jelentő, hanem a munkavállalói attitűdöt is erodáló tevékenységről beszélhetünk. Middleware-el azonban mindez kiküszöbölhető, hiszen az ismétlődő adminisztratív feladatok akár több rendszer adatait felhasználva is automatizálhatók, így a munkatársak számára értékesebb, kielégítőbb feladatok delegálhatók – mindemellett az adminisztráció gyorsul, kevesebb hibával és pontosabban valósul meg anélkül, hogy a meglévő rendszereket cserélni kellene.

Middleware bevezetés a gyakorlatban

Mindenekelőtt nagyon fontos, hogy olyan middleware beszállítót válasszunk, amely rendelkezik a szükséges háttérrel és tapasztalattal a projekt átgondolt, hatékony megvalósításához, valamint helyi, elérhető és saját termékét értékesíti. Hogy miért? Mert a jövőben, ha bármilyen probléma adódik a rendszerrel, ha bármilyen kérdés merül fel, az ilyen beszállítókra mindig számíthat a vállalat – egy más időzónában lévő, külföldi nagyvállalat nem biztos, hogy kiemelten tudja kezelni, míg egy viszonteladó általában csak alapvető problémákat tud maga megoldani.
A middleware bevezetést megelőzően pontosan definiált üzleti folyamatok szükségesek, mivel ezek képzik az automatizáció alapját. Amikor a beszállító kiválasztásra került és kialakultak a jól definiált üzleti folyamatok, akkor szükséges felvenni a kapcsolatot a meglévő rendszerek fejlesztőivel, hiszen ők segíthetnek abban, hogy a middleware kapcsolatot létesíthessen további rendszerekkel. Amikor az egyeztetés lezárul, kialakításra kerülnek az ún. interfészek, melyek az adatkapcsolatot biztosítják a rendszerek között, valamint a definiált üzleti folyamatok bekerülnek a middleware-hez tartozó workflow motorba.

A middleware haszna és nyeresége

A middleware haszna nehezen megkérdőjelezhető, amennyiben célunk a szervezeti és operatív hatékonyság racionális költségek melletti növelése a meglévő IT rendszerek cseréje nélkül. Itt máris megmutatkozik a middleware egyik haszna: segítségével megspórolhatjuk az adott esetben több millió forintért megvásárolt IT rendszerek leváltását. További közvetlen előny, hogy ma már felhőből is elérhető middleware megoldások is léteznek, így a bevezetés nem igényel további IT infrastruktúra beruházást és nem növeli a közvetett IT költségeket sem. Így tehát egyszerű számítás mentén forintosíthatjuk a middleware megtérülését: a rendszer bevezetési és folyamatos költségeit az automatizált területek munkaerő-igényéből kell kivonnunk. Amennyiben ez a szám pozitív, úgy nyert ügyünk van: az adott összeg közvetlenül felszabadult, így szervezetünk máris eredményesebb. Ugyanakkor a másodlagos előnyök számítása is lényeges lehet: például mennyi többlet értéket állít elő a felszabadult munkaerő? Ez minden vállalat esetében eltérő, ugyanakkor bizonyos, hogy a munkatársak több értéket állítanak elő feladataikra fókuszálva, mintha adminisztrációval töltenék munkaidejüket.

Lorem ipsum dolor sit amet makbet dükben incsom du a haventuritom.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam eget viverra nibh, ut facilisis arcu. Sed vehicula consectetur ante ut molestie. Aliquam euismod nunc quis consequat luctus. Morbi eu congue sem, id varius mi. Donec placerat feugiat leo, sed fermentum nibh. Proin non elit vel nisl tristique lacinia. Nulla varius est et odio vestibum. quis mollis dui mattis. Sed tristique varius purus fermentum rutrum. Pellentesque augue lacus, pellentesque sit amet.

Lorem ipsum dolor sit amet makbet dükben incsom du a haventuritom.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Etiam eget viverra nibh, ut facilisis arcu. Sed vehicula consectetur ante ut molestie. Aliquam euismod nunc quis consequat luctus. Morbi eu congue sem, id varius mi. Donec placerat feugiat leo, sed fermentum nibh. Proin non elit vel nisl tristique lacinia. Nulla varius est et odio vestibum. quis mollis dui mattis. Sed tristique varius purus fermentum rutrum. Pellentesque augue lacus, pellentesque sit amet.

VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT!

    Felhasználási esetek

    Kárbejelentések kezelése Workflow-val

    Ügyfelünk Magyarország egyik meghatározó biztosítótársasága. Lakásbiztosításra szerződött ügyfeleik számára assistance szolgáltatást is kínálnak a klasszikus biztosítási szolgáltatásokon túlmenően; azaz ha például egy ügyfélnél valamilyen káresemény történik, akkor a biztosító azonnal intézkedik a kár elhárítása érdekében.

    Elolvasom