Middleware - összekapcsolt IT rendszerek

automatizáció és hatékonyság - a megszokott környezetben!

Hogyan valósulhat meg?

A middleware bevezetésének lelkét az üzleti folyamatok pontos definíciója jelenti, hiszen így derül ki, hogy pontosan mikor, hol, kinek, milyen adatra van szüksége; és így az is, hogy hogyan érdemes felépíteni middleware-ed. A szoftver bevezetése ezt követően már IT feladat, amit a beszállítónak kell megvalósítania - lehetőleg gyorsan, alacsony költség és minimális hiba mellett.

Mi a middleware?

A middleware egy olyan szoftveres informatikai megoldás, amely lehetővé teszi meglévő IT rendszerek egymáshoz kapcsolását. Ám nem csupán egyszerűen "összeköti a pontokat", hanem az üzleti logikát is kezeli. Kattints és tudd meg, hogyan!

Miért szükséges?

Előfordult már, hogy szükséged volt valamilyen üzleti adatra, ami egy másik rendszerben volt megtalálható, mint ahol szükség volt rá? Töltöttél már órákat Excelben vagy egyéb eszközökben tárolt adatok másolásával, formázásával, esetleg az adatok többszöri manuális bevitelével? Ezeket oldja meg helyetted a middleware!

Mit nyerek middleware-el?

Ha töltöttél már órákat adatok rendezgetésével, másolásával, vagy ha volt már olyan helyzet, hogy egy kollégád, beosztottad belefáradt az adatok mozgatásába és az adminisztrációba, akkor már tudod: middleware-re van szükséged. De kiszámoltad már, hogy mekkora károkat okoz cégednek az adatok manuális kezelése? A hibák, a kollégák elégedetlensége, a lassúság? Middleware-el egyik sem fordul elő többet!


xFLOWer Middleware 1

A middleware-ről

Ahogy már említettük, a middleware egy olyan informatikai eszköz, ami összekapcsolja meglévő rendszereid a kialakított üzleti folyamatok mentén. Azaz egy olyan "köztes" szoftver, ami a többi program közötti kapcsolatot teremti meg, így segít automatizálni egy sor addig manuálisan végzett feladatot. Ennek megfelelően rengeteg munkaidőt spórol a cég számára, miközben gyorsan és hibamentesen végzi el a rábízott feladatokat. A lényeg azonban, hogy egy kellően robosztus middleware megoldás nagymértékben támogatja az üzleti folyamatok elvégzését és lehetőséget teremt a kizárólag rendszerek közötti (M2M) automatizáció kialakítására is. Így egy sor olyan feladat akár teljesen automatizálható, amelyet korábban - akár részben vagy egészben - kollégák végeztek. Mindemellett kiemelten lényeges, hogy amennyiben már vannak meglévő IT rendszereid, de azok valamilyen okból már nem teljesen felelnek meg igényeidnek, úgy ezeket nem szükséges lecserélni, hogy egy integrált megoldást használhass cégedben. A middleware egyrészt összeköti a meglévő rendszereket, másrészt kezeli - a benne foglalt workflow megoldás segítségével - az üzleti logikát, azaz az üzleti folyamatokat is továbbá akár egy teljesen egységes felhasználói felületet biztosíthat több eltérő rendszer összekötése esetén is. Izgalmas? Lépj velünk kapcsolatba és tudj meg többet!

 
xFLOWer middleware 2

A middleware szükségessége

Céged operatív költségeinek nagyrészét a bérköltség jelenti, legyen bár termelő, szolgáltató vagy más területen működő vállalkozás. Így a munkaidő mérhető, pénzben is kifejezhető értéket képvisel. A különféle adminisztratív és ehhez kapcsolódó - back office - feladatok elvégzése azonban nem értékteremtő, ugyanakkor az értékes munkaidőt rá kell szánni. Kiszámoltad már valaha, hogy mennyibe került céged adminisztrációja összességében például éves szinten? Akár több millió forintos, vagy ennél is nagyobb tételről lehet szó! Nem beszélve a monoton, unalmas adminisztratív feladatok mentálisan is megterhelő jellegéről. Különösen az értékesítési, marketing és egyéb kreatív szakmákban tevékenykedőket frusztrálja a kötelező adminisztráció. Így nem csupán nagy költséget jelentő, hanem a munkavállalói attitűdöt is erodáló tevékenységről beszélhetünk. Megállapítható tehát, hogy az adminisztratív teher - amely egyes ágazatokban, mint pl. fuvarozás vagy pályázati projektmenedzsment, stb. még az átlagosnál is nagyobb terhet jelenhet - értéket nem teremt, viszont csökkenti céged eredményességét, hatékonyságát és munkaerő-megtartó képességét is! Middleware-el azonban mindez kiküszöbölhető, hiszen az ismétlődő adminisztratív feladatok akár több rendszer adatait felhasználva is automatizálhatók, így kollégáid számára értékesebb, kielégítőbb feladatokat találhatsz - mindemellett az adminisztráció gyorsul, kevesebb hibával és pontosabban valósul meg. Egy próbát megér - lépj kapcsolatba velünk és igényelj demot!

 
xFLOWer middleware 3

Middleware a gyakorlatban


Mindek elött nagyon fontos, hogy olyan middleware beszállítót válassz, amely rendelkezik a szükséges háttérrel és tapasztalattal a projekted megvalósításához, valamint helyi, elérhető és saját termékét értékesíti. Hogy miért? Mert a jövőben, ha bármilyen probléma adódik a rendszerrel, ha bármilyen kérdésed van vagy segítségre van szükséged, az ilyen beszállítókra mindig számíthatsz - egy más időzónában lévő, külföldi nagyvállalat nem biztos, hogy kiemelten tud kezelni, míg egy viszonteladó általában csak alapvető problémákat tud maga megoldani. Nagyon fontos, hogy mielőtt belevágsz egy middleware bevezetésébe, pontosan definiált üzleti folyamataid legyenek (ebben is segítünk), mivel ezek képzik az automatizáció alapját. Szintén lényeges, hogy a saját problémádra keress megoldást, ne a trendek vagy a divatos buzzword-ök alapján válassz! Lehet, hogy valami jól hangzik de nem a te problémád megoldására találták ki - és fordítva. Amikor a beszállító kiválasztásra került és - akár közösen - rendbe tettétek folyamataid, akkor szükséges felvenni a kapcsolatot a meglévő rendszerek fejlesztőivel, hiszen ők segíthetnek abban, hogy a middleware kapcsolatot létesíthessen rendszereiddel. Ez általában nem szokott gondot jelenteni és az esetek többségében a middleware szállító feladata. Ugyanakkor megnövelheti a projekt átfutási idejét, különösen, ha egy adott rendszer beszállítója nem tud, vagy esetleg nem kíván együttműködni a projekt során. Amikor az egyeztetés lezárul kialakításra kerülnek az ún. interfészek, melyek az adatkapcsolatot biztosítják a rendszerek között, valamint a definiált üzleti folyamatok bekerülnek a middleware-hez tartozó workflow motorba. Ezután következhet a tesztelés és finomhangolás. Amikor pedig minden megfelelően működik, a rendszer átadásra kerülhet. Nem triviális projekt, de nem is túlzottan bonyolult, ugye?

 
xFLOWer middleware 4

A middleware haszna és nyeresége

A middleware haszna nehezen megkérdőjelezhető, amennyiben célunk a szervezeti és operatív hatékonyság racionális költségek melletti növelése a meglévő IT rendszerek cseréje nélkül. Természetesen, ha célunk az IT rendszerek cseréje, még mindig lehetnek olyan, más rendszerek által nem lefedett területek, amelyeken hasznát vesszük egy middleware megoldásnak, azonban ha célunk a digitális transzformáció és az üzleti automatizáció, úgy mindenképp célszerű megvizsgálni, hogy meglévő IT környezetünket lehetséges-e middleware segítségével optimalizálni és lehetőség szerint így automatizálni folyamatinkat, vagy azok egy részét. Itt máris megmutatkozik a middleware egyik haszna: segítségével megspórolhatjuk az adott esetben több millió forintért megvásárolt IT rendszerek cseréjét. További közvetlen előny, hogy ma már felhőből is elérhető middleware megoldások is léteznek, így a bevezetés nem igényel további IT beruházást és nem növeli a közvetett IT költségeket sem. Így tehát egyszerű számítás mentén forintosíthatjuk a middleware megtérülését: a rendszer bevezetési és folyamatos költségeit az automatizált területek munkaerő-igényéből kell kivonnunk. Amennyiben ez a szám pozitív, úgy nyert ügyünk van: az adott összeg közvetlenül felszabadult, így szervezetünk máris eredményesebb. Ugyanakkor a másodlagos előnyök számítása is lényeges lehet: mennyi többlet értéket állít elő a felszabadult munkaerő? Ennek meghatározása már bonyolultabb és minden esetben cégspecifikus számítást igényel, azonban ez is kimutatható megtérülést jelent a szervezet pénzügyi eredményességében is, ahogy a felgyorsult, hibamentes adminisztráció is ide sorolható. Harmadlagos eredmény lehet még a munkavállalók megnövekedő elégedettsége és lojalitása cégünk felé, ami a jelen munkaerőpiaci-környezetben szintén nem elhanyagolható tényező.