Az üzleti folyamat olyan szervezett tevékenységek és lépéssorok, amelyeket egy vállalkozás vagy szervezet alkalmaz azzal a céllal, hogy elérje tervezett eredményeit vagy céljait. Ezek a folyamatok hozzájárulnak ahhoz, hogy a vállalkozások hatékonyabban működjenek, növeljék a hatékonyságot, csökkentsék a hibalehetőségeket, kihasználják az erőforrásokat, és gondoskodnak arról, hogy a tevékenységek összhangban legyenek a vállalat stratégiai irányvonalaival.

Hol alkalmazható?

A folyamatok széles körben használhatóak, beleértve a termelést, szolgáltatásnyújtást, ügyfélkapcsolatokat, beszerzést érintő kérdéseket.  A hatékony üzleti folyamatok kezelése és optimalizálása hozzásegít minket ahhoz, hogy a versenyképesebbek legyünk és jobban tudjunk reagálni az üzletünket érintő kihívásokra és lehetőségekre. Az üzleti folyamatok folyamatos fejlesztése és figyelése pedig kulcsfontosságú része a modern vállalatirányításnak.

Mi a menete a kialakításának?

1)      Üzleti célok és vevői/felhasználói igények felmérése:

  Üzleti célok és vevői/felhasználói igények felmérése az, amikor egy vállalkozás vagy projekt felismeri és átlátja, hogy milyen célokat tűzött ki maga elé az üzleti területen, és milyen elvárásokkal rendelkeznek a vevők vagy felhasználók. Ezen információk segítenek a stratégia kialakításában és a termékfejlesztésben, hogy hatékonyabban reagáljanak a piaci igényekre és célokra.

2)      A jelenlegi folyamatok megismerése, rögzítése:

Jelenlegi folyamatok megismerése és rögzítése azt jelenti, hogy egy vállalkozás lejegyzi, hogy                  hogyan csinálják jelenleg a dolgokat. Ennek a lépésnek a célja, hogy lássuk, hogyan működnek most,    és ezáltal könnyebben javítsunk rajtuk, hogy hatékonyabbak legyenek és megtaláljuk a problémákat és elkezdhessünk azon gondolkodni, hogy vajon milyen lépések kellenek ahhoz, hogy ezeket a lehető legkisebb százalékra csökkentsük cégünk mindennapjaiban.

3)      Folyamatfejlesztés elkezdése :

Folyamatfejlesztés elkezdése azt jelenti, hogy egy vállalkozás vagy szervezet megkezdi a jelenlegi      munkafolyamatok jobbá, gyorsabbá vagy hatékonyabbá tételét célzó lépéseket. Ez azért fontos, mert segít a jobb eredmények elérésében és a költségek csökkentésében.

4)      Folyamat lépéseinek tesztelése:

Folyamat lépéseinek tesztelése az, amikor a munkafolyamat különböző szakaszait vagy lépéseit próbára teszik, hogy megállapítsák, hogy működnek-e megfelelően, és az elvárt eredményeket hozzák-e

5)      Bevezetés/Oktatás

Ez azt jelenti, amikor  az előzetesen tesztelt rendszer bevezetésre kerül, igyekszenek a fejlesztők átadni minden szükséges tudást ahhoz, hogy a munkavállalóik kellőképpen el tudják sajátítani azt, amely ahhoz szükséges, hogy a mindennapi munkavégzés azon rendszer alapján tudjon folyni.

6)      Betartásának folyamatos ellenőrzése

Az üzleti folyamat folyamatos ellenőrzése azt jelenti, hogy egy vállalkozás rendszeresen vagy időszakosan figyelemmel kíséri és értékeli az üzleti folyamatait. Ennek többek között az a célja, hogy növelje a hatékonyságot, hiszen az időszakos ellenőrzés lehetővé teszi a folyamatokat jobban optimalizálni vagy hatékonyabbá tenni. Továbbá, hogy észrevegyük a problémákat és hiányosságokat, amiket nem lát el megfelelően az üzleti folyamat azelőtt, hogy mondjuk jelentős problémává válna.

Összegezve:

Ha sikerül megfelelően bevezetni a folyamatokat akkor sokkal jövedelmezőbb lehet cégünk, több kapacitás szabadul fel, aminek köszönhetően sokkal értékesebb munkát tudunk biztosítani munkavállalóink számára. Ennek eredményeképpen az újonnan csatlakozók számára is könnyebben befogadhatóbbá és átláthatóbbá válik majd a munkavégzés menete.

Hasonló írások