Behajtási folyamatok kezelése

Távközlési vállalat kintlévőség kezelése


Távközlési szolgáltatást nyújtó ügyfelünk a kintlévőség kezelési folyamatait automatizálta alkalmazásunkkal, ezzel javította a pénzügyi mutatóit, rengeteg Excel táblát és munkaerőt spórolt meg.

Behajtási folyamatok automatizálása

A behajtás minden cég életében komoly erőforrásokat köt le, pedig a folyamat jelentős részben automatizálható. xFLOWer rendszerünkben nem csak emberi döntést igénylő workflow-k, hanem automata lépéssorozatok is felépíthetőek.


Példa

Az xFLOWer éjszakánként automatikusan (emberi beavatkozás nélkül) átnyúl a pénzügyi rendszer adatbázisába. Leválogatja azokat az ügyfeleket, akiknek 30 napot meghaladó tartozásuk van. Ezekre mind elindít egy-egy workflow-t.

Behajtási workflow - k

  • A workflow nagyrészt automatikus döntéseket hoz.
  • Akiknek van nyitott panasz ügyük, vagy akiknél van ismert műszaki probléma azok a folyamatok le is záródnak.
  • Eltérően kell kezelni azt, aki először esik fizetési késedelembe, mint azt aki rendszeresen teszi.
  • A VIP ügyfeleket a személyes ügyfélmenedzserük keresi meg telefonon.
  • Annak függvényében, hogy a szerződésben miként rendelkezett az ügyfél SMS-ben, e-mailben vagy papír alapú levelet küldünk neki, melyet az xFLOWer emberi beavatkozás nélkül állít elő.
  • A folyamat néhány hétig ’alvó’ állapotba kerül, majd emberi beavatkozás nélkül átolvas a pénzügyi rendszerbe és megvizsgálja, hogy van-e még tartozás. Ha nincs, akkor a folyamat lezárul.
  • Tartozás esetén a megrajzolt workflow-nak megfelelően ismét felvesszük az ügyféllel a kapcsolatot (pl. most tértivevényes levélen), majd 2 hét alvó állapot után ismét ellenőrzi a rendszer az egyenlegét. 
  • Akinek X felszólítás után is tartozása van, ott elindul egy műszaki korlátozási folyamat, amely a műszaki rendszerek felé módosít a beállított szolgáltatásokon (pl.: kikapcsol vagy korlátozza a sávszélességet vagy a kimenő hívást, stb.)
  • Azon ügyfeleket akiknek a tartozása nem érkezett be a folyamat a végé összegyűjti és heti rendszerességgel elküldi (pl. email-en) a szerződött kintlévőség kezelést végzi alvállalkozónak vagy a jogi osztálynak.

Látható, hogy a behajtási folyamatok automatizálása nem csupán a költségek csökkenését és a kintlévőségek gyorsabb rendezését tette lehetővé, hanem olyan komplex megoldást biztosít ügyfelünk számára, ami a további szervezeti egységek (pénzügy, ügyfélszolgálat...) munkáját is jelentősen megkönnyíti naprakész információk szolgáltatásával és az emberi munkaerőt is igénylő folyamatok támogatásával.