Blog

Összes
Sales
Termék
Érdekesség
Fejlesztés

A workflow bevezetés haszna 2 – Javuló ügyfélélmény

A workflow bevezetés haszna cikksorozatunk első részében megvizsgáltuk, hogy milyen, elsőre talán nem evidens haszna lehet egy ilyen rendszer alkalmazásának a munkavállalók szempontjából. Sorozatunk jelen, második részében ügyféloldalról szemléljük ugyanezt a témakört: ügyfeleink vajon érzékelik valamilyen módon az új rendszer használatát?

Elolvasom

A workflow bevezetés haszna 1 – Elégedettebb csapat

A workflow rendszerek bevezetésére szánt komoly idő, energia és pénzügyi befektetés jelentős megtérüléssel kecsegtet. Ugyanakkor, ha még nincs szervezetünknél workflow rendszer vagy nincs személyes tapasztalatunk az ilyen megoldásokkal, jogosan merülhetnek fel további kérdések is. Ezekre keresünk választ jelen, és sorozatunk következő bejegyzéseiben.

Elolvasom

COVID-19 és a gazdaság – készüljünk fel időben!

A COVID-19 koronavírus hazai megjelenésével soha nem látott mértékben növekedett az otthoni munkavégzés aránya. Értelemszerű, hogy egy ilyen súlyosságú járványügyi helyzet esetében, aki csak teheti, elkerüli a személyes érintkezést, különösen az egy légtérben történő, huzamos idejű tartózkodást.

Elolvasom

Folyamat alapon 14 – A minőségbiztosítás folyamatai

Mi a minőségbiztosítás és mik a folyamatai? Jelen bejegyzésünkben saját megközelítésünkben igyekszünk értelmezni e fogalmat. Hitünk szerint a minőségbiztosítási tevékenységek nem az audit után azonnal feledésbe merülő dokumentációk esetleges leporolását, vagy falra függesztését jelentik. Sokkal inkább olyan üzleti folyamatok kialakítását és ezek mentén történő munkavégzést, ami biztosítja, hogy a leírtak szerint valósuljon meg a gyakorlati működés.

Elolvasom

Folyamat alapon 13 – hibabejelentések folyamatai

A hibabejelentéseket fogadó, az ügyfél számára visszajelzést adó, esetleg hiba státuszokat (pl. még nem foglalkoztunk vele, elkezdtük a javítást, elkészült, stb.) kezelő rendszereket általánosságban ticketing rendszereknek nevezzük. Egy hiba elhárításának, javításának folyamatai azonban messze túlmutatnak ezeken a funkciókon. Hogyan kezelhetünk minden, az egyes hibabejelentésekhez kapcsolódó tevékenységet egységesen, egy rendszeren belül? Erről szól mai posztunk.

Elolvasom

Folyamat alapon 12 – Kintlévőségkezelési folyamatok

Kintlévőségeink kezelése talán hálátlan, ám szükséges, és jó esetben megtérülő feladat. Ugyanakkor sok esetben nehéz lehet meghatározni, hogy milyen kintlévőségeink vannak pontosan, ezekhez milyen adatok kapcsolódnak, illetve, hogy melyiket hogyan kezeljük. De milyen segítséget nyújthat ebben workflow rendszerek használata?

Elolvasom

Folyamat alapon 11 – Munkaerőkezelés

A be és kiléptetések kezelésén túlmenően egy sor olyan operatív feladatunk lehet a munkaerőkezelés terén, melyeket célszerű folyamat alapon elvégeznünk. ennek oka, hogy ily módon hatékonyabb, egyszerűbb, és sok esetben manuális munkát is kiváltó módon végezhetjük el ezeket a tevekénységeket. A teljesség igénye nélkül érintünk néhány területet, ahol hasznos lehet folyamatszinten is gondolkodni illetve célszerű folyamatkezelő rendszert használni.

Elolvasom

Folyamat alapon 10 – Jóváhagyások kezelése

Vajon miért lehet olyan lényeges – és érdekes – a jóváhagyások kezelése, hogy külön blogposztot szenteljünk neki? Hiszen a jóváhagyás egyszerű: szóban jelezzük, vagy emailben megírjuk igényünket felettesünknek, aki vagy jóváhagyja, vagy elutasítja, nem? Rövid válaszunk: nem. A jóváhagyások kezelése ennél jóval összetettebb és szervezeti szempontból lényegesebb tevékenység, így mai posztunk témája ez lesz.

Elolvasom

Folyamat alapon 9 – Az ügyfélszolgálati folyamatok

Ügyfélszolgálati folyamatok alatt leginkább olyan front office típusú tevekénységeket szokás érteni, amelyek az ügyfelekkel való közvetlen kapcsolattartást hivatottak kiszolgálni, segíteni illetve valamilyen mértékig nyomon követni panaszaik, igényeik megoldását. Ezzel szemben az ügyfélszolgálati folyamatok értelmezése ennél jóval tágabban is elképzelhető, hiszen az egyes igények és problémák megoldási tevékenységei szervesen kapcsolódnak a front offce munkához.

Elolvasom

Folyamat alapon 8 – Az értékesítés folyamatai

Az utóbbi évtized a CRM rendszerek gyors és széleskörű terjedését hozta a kis és középvállalkozások körében. Ez mindenképpen örvendetes, hiszen sok vállalkozás értékesítése vált így hatékonyabbá, valamint rengeteg olyan értékesítési és marketing technikát is elsajátíthattak, alkalmazhattak a felhasználók, amelyek régebben kizárólag a nagyobb vállalatok számára voltak elérhetők.

Elolvasom

Folyamat alapon 7. – A költségelszámolás folyamatai

Minden cég élete bevételek és költségek körül forog. Tervezés, allokáció, jóváhagyás, korrekció és így tovább, hogy csak néhány ehhez kapcsolódó tevékenységet említsünk. Hogyan kezelhetjük költségeinket hatékonyan és egységesen, megelőzve azok elszállását?

Elolvasom

Folyamat alapon 6. – Számlakezelési folyamatok

A számlázáshoz kapcsolódó üzleti folyamatok kimenő és bejövő számláinkat is érinthetik. Egy klasszikus számlakezelő rendszer általánosságban csak a bejövő számlákra fókuszál, ám képességei még ezesetben is limitáltak lehetnek. Workflow rendszerrel azonban bejövő és kimenő irányú számláinkat is egységes, testreszabott üzleti folyamatok mentén kezelhetjük, így biztosítva pénzforgalmunk átláthatóságát is.

Elolvasom

Folyamat alapon 5 – A panaszkezelés folyamatai

A panaszkezelési tevékenységről – jogosan – leginkább az ügyfélszolgálati munka juthat eszünkbe, ahol az ügyfelekkel való kommunikáció, problémáik rögzítése illetve a számukra adott visszajelzések kezelése történik. De mitől oldódnak meg az ügyfelek panaszai, a kommunikáción kívül mire lehet még szükség a megoldáshoz?

Elolvasom

Folyamat alapon 4. – Szerződések kezelése

Sorozatunk mai részében a szerződések kezelését vizsgáljuk meg az üzleti folyamatok szempontjából. Miért nem statikusak szerződéseink és milyen folyamatokon keresztül kezelhetjük őket? Mi a teendőnk meglévő szerződéseinkkel? Hogyan archiváljunk digitálisan? Posztunkból kiderül!

Elolvasom

Folyamat alapon 2. – Folyamatok és dokumentumok

A Folyamat alapon sorozat előző részében áttekintettük az ajánlatadási folyamatokhoz kapcsolódó egyes tevékenységeket és megvizsgáltuk, miért fontos folyamatok alapján felépítenünk ajánlatadási tevékenységeinket. Jelen bejegyzésben pedig a dokumentumok kezelését igyekszünk a folyamatok oldaláról bemutatni, mivel gyakorlatilag minden dokumentumhoz kapcsolódnia kell valamilyen ügyintézésnek – azaz üzleti folyamatnak.

Elolvasom

Folyamat alapon 1. – Ajánlatkezelés

Új sorozatunk első részében az ajánlatkezelés folyamatát tekintjük át. Fontos felhívnunk a figyelmet, hogy a bemutatott folyamatok csupán egy lehetséges utat jelentenek, amit értelemszerűen módosítani, testre szabni lehet szükséges annak függvényében, hogy vállalkozásunkban pontosan hogyan végezzük ezt a tevékenységet.

Elolvasom

Adatvezérelt döntések – middleware nélkül nem megy

Az ipar 4.0 kifejezés az elmúlt években szinte minden ipari innováció kapcsán felmerült. Nagyjából ugyanez elmondható a digitalizáció és digitális transzformáció kifejezések kapcsán. Mindhárom kifejezés középpontjában – az automatizálás mellett – az adatok gyűjtése, értelmezése és az eredmények alklamazása áll, melyek alapján jobb, megalapozottabb üzleti döntések hozhatók.

Elolvasom

Az egydimenziós mérések csapdái

A napokban robbant a hír, miszerint az amerikai Amazon óriásvállalat raktári dolgozóit, azok munkavégzését egy olyan rendszer figyeli folyamatosan, ami képes akár figyelmeztetéseket küldeni vagy munkaviszonyokat megszüntetni, akár teljesen automatikusan is.

Elolvasom

Vezérigazgató úr, önnek ki a főnöke?

A vállalati és egyéb hierarchikus rendszereket áttekintve az a benyomásunk alakulhat ki, – egyébként jogosan – hogy a szervezet csúcsán helyet foglaló szereplők mondják ki az utolsó szót lényeges kérdésekben illetve hoznak meg bizonyos döntéseket. Természetesen anélkül, hogy abba – hivatalos értelemben – komolyabb beleszólása lenne bárkinek is. Valóban…?

Elolvasom

Alma, zebra, ütvefúró

Az élet minden területén igyekszünk a legjobb, vagy legalábbis számunkra legmegfelelőbb megoldásokat megtalálni. Legyen szó autó, ház, vagy éppen egy szoftver vásárlásáról. Ez természetes igény, ami teljesen érthető, ahogyan szintén logikusnak tűnik, hogy a megfelelő megoldást úgy választhatjuk ki, ha ismerjük az elérhető megoldásokat, lehetőségeinket

Elolvasom

Nagypizzáér’ megcsinálom

Napjainkban egyre többen foglalkoznak legalább hobbiszinten programozással, kvázi szoftverfejlesztéssel. Mostanra kialakult egy programozói réteg, amely leginkább saját igényeit kielégítő alkalmazásokat, programokat ír, amikor ideje és energiája engedi. De rájuk bízhatjuk-e vállalatunk működését?

Elolvasom

Szerződéskezelés felsőfokon – szerződések, folyamatok, adatok, teendők…

A szerződések kezelése minden cég életében meghatározó fontosságú, hiszen e dokumentumok tartalmazzák a leglényegesebb adatokat, teendőket, határidőket, amelyek ügyfeleink kiszolgálására vagy egyéb, “kötelező” tevékenységre vonatkoznak. Amennyiben szerződéseinket nem kezeljük megfelelően, úgy a bennük foglalt – általában igen fontos – vállalalások teljesülését kockáztatjuk.

Elolvasom

Cégszervezés rendszerszinten II. rész

A következőkben néhány konkrét, alapvető cégműködés tervezési tevékenységről értekezünk, hiszen ahogy előző bejegyzésünkben kifejtettük, a jól működő, sikeres vállalkozás alapja a tervezett, később optimalizált működés kialakítása és fenntartása.
Kezdjük tehát az alapokkal, és vegyük szemügyre az operatív működést, jelenleg nem a szakmai kivitelezésre, hanem az ügyvitelre fókuszálva!

Elolvasom

Cégszervezés rendszerszinten

Miért fontos, hogy cégünket szervezetten, rendszerekben gondolkodva működtessük? Hogyan tarthatjuk meg ügyfeleinket, ahelyett, hogy a konkurenciával harcolnánk értük? Mitől lesz igazán elégedett ügyfelünk és hogyan tarthatjuk fenn elégedettségét hosszú távon is? Erről szól mai bejegyzésünk.

Elolvasom

Újabb béremelések?! 3 tipp a helyzet kezelésére

Még alig múltak el az ünnepek, máris több vezető portál cikkez arról, hogy a tavalyi után az idei évben is béremelések várhatóak. Cégvezetőként mit gondolsz, amikor e híreket olvasod? Lehet, van költséghatékonyabb megoldás is? Olvasd el bejegyzésünket és ismerd meg tippjeinket a helyzet kezelésére!

Elolvasom

5 jó ok, hogy automatizáld dokumentum orientált folyamataid

Szerencsére mára igen sok szervezetnek sikerült túllépnie a papír vezérelte folyamatok széleskörű alkalmazásán. Természetesen e folyamat – utóbb már digitális transzformáció néven – még mindig tart, viszont már látszik, hogy sok vállalkozás felismerte milyen előnyökkel jár a papír alapú ügyintézés modernizálása. De miért is lesz egy folyamat dokumentum vezérelt?

Elolvasom

Számlázz.hu és xFLOWer – automatizált számlázás!

Az egyes számlák manuális kiállítása, küldése, után követése időrabló, “felesleges” tevékenység lehet. Ezt felismerve – és ügyfeleink igényeire válaszul – megteremtettük az összeköttetést a Számlázz.hu és az xFLOWer workflow rendszer között – így a számlázás folyamata már akár teljességében is automatizálhatóvá vált!

Elolvasom

Egy rendszer sem képes mindenre!

Az évek során több, kisebb – nagyobb informatikai rendszer esetében is megfigyelhetővé vált az üzenet miszerint „a mi termékünk mindent elvégez, ne vásárolj testreszabott vagy egyedi megoldást”. Ez amellett, hogy szép ígéret és nemes cél, a gyakorlatban nem megvalósítható – vagy csak fájdalmas kompromisszumok árán.

Elolvasom

Hogyan válasszunk ticketing rendszert? A 6 legfontosabb szempont

Gyakran felmerülő kérdés, hogy pontosan milyen szempontok mentén célszerű ticketing rendszert választani? Ezen igény kielégítésére csokorba szedtük a megközelítésünkben, illetve a gyakorlaban tapasztaltak alapján legfontosabb aspektusokat, amelyeket mindenképpen érdemes és célszerű figyelembe venni ticketing rendszer választása esetén.

Elolvasom

Átlátod szolgáltatásaidat?

Mai bejegyzésünkben kilépünk az Így tedd rendbe a céged sorozatunk kereteiből és megvizsgáljuk a szolgáltatások kivitelezését, a rendszeresen végzendő, akár külső helyszíni munkák átláthatóvá tételét is.

Elolvasom

Karácsonyi hajrá káosz nélkül

Rendhagyó posztunkban ma olyan megoldást mutatunk be, ami a nagyban megnövekedett ügyféligények – garanciális igény, csere, panasz, reklamáció – kezelését teszi lehetővé úgy, hogy a cég erőforrásait ne merítse ki a megnövekedett kommunikációs teher.

Elolvasom

Így tedd rendbe a céged napi működését III. – Hagyd jóvá vagy utasítsd el – de ne állítsd le!

Az operatív döntések meghatározzák a cég működését. Minden, a napi munka során felmerülő kérdéssel kapcsolatban valamilyen döntést kell hozni, hogy egy adott munkafolyamat tovább haladhasson. Lehetnek ezek “kis” dolgok is, például, ha elfogy valamilyen alapanyag, akkor a munka folytatásához be kell szerezni belőle és azután folytatható csak az adott munkafolyamat.

Elolvasom

Így tedd rendbe céged napi működését I. – A szerződések kezelése

Előző posztunkban körüljártuk azokat az okokat, amelyek káosz kialakulásához vezethetnek a cégedben. Ahogy akkor is ígértük, most elkezdjük a megoldásokat is sorra venni az „Így tedd rendbe céged napi működését” sorozatunkban. Első lépésként lássuk az alapokat és kezdjünk el rendet tenni a szerződéseink között, mivel ezek képzik a működés alapját.

Elolvasom

Folyamaszerkesztő eszköz használata

Előző posztunkban áttekintettük a folyamatok ábrázolásának alapvetéseit illetve megnéztünk néhány eszközt, amikkel ábrázolhatjuk folyamatainkat. Ma bemutatjuk az xFLOWer folyamatszerkesztő eszközét, amely túlmutat a megismert folyamatábra készítő eszközök képességein.

Elolvasom

A folyamatábra alapjai

Előző posztjainkban már többször előkerült a folyamatok ábrázolási módja, a folyamatábra. Ez a széles körben ismert és elfogadott ábra nagy segítséget jelent, ha folyamatainkat szeretnénk valamilyen módon rögzíteni és átlátni, mikor pontosan mi történik.

Elolvasom

Üzleti folyamatok modellezése

Amint előző bejegyzésünkben láttuk, a cégnél futó folyamatok meghatározása, a lépések, felelősök, határidők azonosítása nem triviális feladat. Ugyanakkor nem is lehetetlen, valamint kifejezetten szükséges ahhoz, hogy a cég valóban jól működhessen és az operatív feladatok ne váljanak „pénztemetőkké”, hanem gazdaságosan megvalósíthatóak legyenek.

Elolvasom
ticket

Hogyan határozzam meg a folyamataimat?

Mai bejegyzésünkben néhány példán keresztül szemléltetjük azokat az üzleti folyamatokat, amelyek – nagy valószínűséggel – minden vállalkozásnál előfordulnak, ezek egyszerűsített elemzésével.

Elolvasom

Milyen folyamataim vannak?

Előző posztunkban áttekintettük az üzleti folyamat egyes értelmezéseit és egy rövid példán keresztül láttuk, hogy a gyakorlatban szinte minden tevékenység jellemezhető folyamatként és gyakran összetettebb lehet, mint első ránézésre gondolnánk.

Elolvasom

Mi az üzleti folyamat?

Jelen bejegyzésünkben lépésről lépésre mutatjuk be az üzleti folyamatok felépítését az alapoktól, következő bejegyzéseinkben pedig egészen a kifinomult, komoly technológiai hátteret igénylő megoldásokig mutatjuk be az üzleti folyamatok kezelését. Lássuk először, hogy hogyan érdemes értelmezni az üzleti folyamat fogalmát!

Elolvasom

A folyamatok világa – bevezetés

Talán hihetetlennek tűnik, de termelési és egyéb gazdálkodási területeken már a 18. század közepétől kezdve írásos nyomok maradtak fenn az akkori folyamatok alkalmazásáról. Természetesen ezek a források nem konkrét, lépésekre bontott – főleg nem üzleti – folyamatokat írnak körül, hanem inkább különféle leírások egyes összetett tevékenységek esetén alkalmazott eljárásokról.

Elolvasom