Biztosítási szektor - vállalatirányítás

Biztosítási folyamatok

Egyedileg kialakított üzleti folyamatok

Az xFLOWer BPM rendszer lehetővé teszi egyedi, teljesen testreszabott üzleti folyamatok kialakítását és implementációját kódolás nélkül. Az egyes folyamatok szabadon kialakíthatók az xFLOWer Activedit vizuális folyamatszerkesztő segítségével. Komplex döntések, jóváhagyásláncok, normál üzleti működés folyamatai, vagy bármi más – az xFLOWer kezeli a vállalat folyamatait.
Természetesen minden folyamat esetében lehetőség nyílik a különféle szabványok és szabályzók által elvárt folyamatkezelés megvalósítására. Mindezen túlmenően, akár hiteles dokumentumok kezelése is lehetséges igény szerint – legyen szó szerződésekről, ajánlatokról, kötvényekről, vagy egyéb dokumentumokról, az xFLOWer üzleti folyamatok mentén képes előállítani, jóváhagyásra küldeni vagy az ügyfél számára továbbítani ezeket.

Előnyök

Compliance és szabványok

Egy biztosítótársaság nem ad-hoc működik. A munkatársak tevékenysége lépésről-lépésre ki van találva, le van szabályozva. Egy folyamattámogató rendszer nélkül a működés elképzelhetetlen. 

Transzparencia

Mind a vezetők, mind az ügyfelek és rádásul az ellenőrző hatóságok számára is szükségszerű, hogy mi történt vagy épp mi történik a vállalatban. 
xFLOWer segítségével mindig választ lehet találni a legalapvetőbb kérdésekre: Ki? Mikor? Mit? …csinált. 

Egy káresemény elszámolás utólagos ellenőrzésénél hatalmas segítség, ha 1-1 kattintással elérjük, hogy az ügyfél milyen tájékoztatást kapott telefonon, milyen papír vagy elektronikus dokumentumokat küldött vagy kapott, melyik munkatársunk és milyen adatok alapján hagyott jóvá vagy utasított egy kifizetést.    

Automatizáció és hatékonyság

Egy workflow rendszer nem csak a humán (munkatárs által hozott döntések) folyamatokat támogatja. A legtöbb szervezetben a folyamatokat mindig lehet még jobban automatizálni, így eltűnnek a copypaste munkatársak, a döntések pedig egyértelműek lesznek és szabályszerűek lesznek. 

Telekommunikációs, biztosítási szektor

360 fokos ügyfélnézet

  • Front end akár más rendszerekből származó adatokkal is
  • Különféle törzsadatok, pl. szerződés, kötvény, ügyfél adatai, pénzügyi adatok, ajánlatok, stb.
  • Statikus ügyféladat-összegzés
  • Middleware – folyamat automatizálás különféle rendszerek összekapcsolásával
xFLOWer a biztosítási szektorban

Biztosító - folyamat példák

  • Ügyfélszolgálat
  • Onboarding
  • Értékesítés folyamatai
  • Munkalapok kezelése
  • Szerződések kezelése
  • Kötvényesítés folyamata
  • Assistance, kárbejelentés
  • Middleware, adattranszformáció
  • Printhouse
  • Kárkifizetés
  • Provízió elszámolás
Assistance szolgáltatás

Assistance szolgáltatás

Miben segítheti xFLOWer az assistance szolgáltatást?
Az egyik legfontosabb feladat a kárbejelentések kezelése, ami egy előre végiggondolt folyamat. A megfelelő képességekkel rendelkező “szerelő”  kiválasztásától kezdve kárbejelentő és a “szerelő” közti kommunikáción (mikor megyünk?)  túl az összes elszámolási folyamatot  koordinálni kell. Ki fizet kinek? Biztosító a “szerelő”-nek? Ha az ügyfélnek nincs megfelelő módozata, akkor a károsult a szerelőnek? Operatív feladatokat végző (pl. kiszervezett) call centernek a biztosító?

A klasszikus ügyfélszolgálati tevékenységeken túl néhány további xFLOWer-rel vezérelhető feladat a partnerhálózat (szerelők) kapcsán: 

  • felkutatás (Sopronban legyen vízszerelőnk) 
  • szerződés
  • elszámolás
  • helyettesítés
xFLOWer a biztosítási szektorban

xFLOWer middleware és Printhouse

xFLOWer képes az ügyfelek felé küldendő egyedi dokumentumokat elkészíteni. Például egy életbiztosító minden hónapban elektronikusan vagy papíron az összes ügyfelének kiküld egy sok oldalas egyedileg készített dokumentumot, melyben akár grafikonokkal szemlélteti a befektetések, lejáratok, hozamok állását. Mindenkinek teljesen egyedi a dokumentum: “A” termék/módozat esetén egyfajta grafikon, “B” esetén másfajta táblázat és leírás. 
Ezen dokumentumokat xFLOWer sablonszerkesztő felületén biztosító adminjai állíthatják össze.

xFLOWer végzi különböző API-kon keresztül az adatgyűjtést, a dokumentum generálását, és tárolását is.  

  • Adatgyűjtés API-n keresztül más rendszerekből
  • Adattranszformáció, összegzés, adatok egyesítése
  • Dokumentumgenerálás a végső adatok befoglalásával
Irat,- és dokumentumkezelés

Irat és dokumentumkezelés

Biztosítók működéséből adódóan rengeteg papír és elektronikus dokumentumot kezelnek.
xFLOWer a klasszikus iratkezelési tevékenységeken túl (érkeztetés, iktatás, szignálás, postázás) teljes körű folyamattámogatás is biztosít, így az elektronikus ügyintézés nem csak abból áll, hogy kinek a nevén van, illetve, hogy folyamatban vagy lezárt egy dokumentum státusza, hanem ügytípusonként akár több száz lépésben meghatározható az ügyintézési rend, hisz egy panaszt vagy névátírást nyilván másképp kell kezelni.

Folyamatok nélkül nem működhet egy biztosító

xFLOWer számos biztosítótársaság munkáját támogatja. Legtöbb biztosítótársaság rengeteg informatikai rendszer segítségével támogatja működését. Függetlenül attól, hogy amerikai, francia vagy német az anyavállalat minden biztosítótársaság a biztosítási alaprendszereken túl valamilye workflow rendszert is használ. 

 Az életbiztosítási folyamatoktól, a gépjármű kárrendezésen át, a lakásbiztosítások vagy épp az assistencia szolgáltatások támogatásáig xFLOWer rengeteg területen bizonyította már képességeit.   

VEGYE FEL VELÜNK A KAPCSOLATOT!

    Felhasználási esetek

    Kárbejelentések kezelése Workflow-val

    Ügyfelünk Magyarország egyik meghatározó biztosítótársasága. Lakásbiztosításra szerződött ügyfeleik számára assistance szolgáltatást is kínálnak a klasszikus biztosítási szolgáltatásokon túlmenően; azaz ha például egy ügyfélnél valamilyen káresemény történik, akkor a biztosító azonnal intézkedik a kár elhárítása érdekében.

    Elolvasom